Friday, November 27, 2015

WEB 2.0 - POWTOON

Assalam, semua~

Sekarang jam 2.16 pagi.. Saya berada di kafe untuk menyiapkan satu tugasan.. Tugasan ni sebenarnya dah lama buat.. Malah kami dah selesai bentang lagi tue.. Tapi masalah kumpulan saya sekarang ni ialah video kami.. Kami buat dua video.. Satu menggunakan Videoscribe, manakala satu lagi menggunakan Powtoon..

Masalah yang kami hadapi ialah..... Kami xdapat upload video tersebut.. Yg guna videoscribe tu, langsung xdapat buka.. Sebab tempoh trial nya sudah tamat.. Dan video tersebut belum dijadikan video.. Atas sebab apa, saya xpasti.. Sebab kawan saya yang uruskan dan dia kata memang xboleh upload.. Xtaw la..

Tapi video saya pown bermasalah.. Masalahnya terdapat pada 'voice over' dan 'music background'.. Apa masalahnya? Benda tu HILANG!!! Saaaanggaaattt TENSION you know~ Dan memandangkan saya dah banyak kali terpaksa menghadap benda yang sama, dengan internet nya yang bermasalah, saya akhirnya mengambil keputusan untuk, hantar 'silent vid'.. Xtaw la akan beri kesan pada markah atau x, tapi memang bermasalah dan saya dah malas nak bersengkang mata hampir setiap malam gara-gara benda ni.. Penat.. Bukan video ni je saya nak ngadap.. Assignment melambak wooo~

Jadi, di sini saya nak kongsi video yang kami buat untuk tugasan web 2.0 EPPD1063 Aplikasi Komputer:

No comments:

Post a Comment