Sunday, November 22, 2015

KARNIVAL KONVOKESYEN

Assalam, minaaa~ ^_^
 
La ni saya nak share lak tentang KKUKM 43, atau nama panjangnya, Karnival Konvokesyen Universiti Kebangsaan Malaysia yang ke-43.. Haa!! Yang ni, saya terlibat sebagai ajk untuk post hospitaliti dan jamuan.. Tapi disebabkan kami dalam masa yang sama kena jaga stor kat khemah sekretariat, dan post kami juga diclaim sebagai post yang xreti nak wat kerja atau xd kerja, selalu dok rehat je, kami self-proclaim ourselves s 'POST STOR'..
 
Baik, dimulakan dengan perjumpaan demi perjumpaan.. Sebulan sebelum KK ni mula lagi kami dah macam2 kena settlekan.. N payah lagi satu setiap kali perjumpaan atau tugasan yang diberikan, eventnya dibuat di luar KKM, kolej saya.. Jadi, agak troublesome skit la ntuk pergi ke tempat2 yang ditetapkan.. Terutamany pada waktu pagi n pada hari cuti.. Sebab?? Bas of course~ Sampai pernah saya satu ketika tu, saya terpaksa jalan kaki dari KKM ke Dataran Seni.. Saya pernah post tentang pengalaman saya hari tu dalam blog ni bawah entry "KISAH HARI INI"..
 
Macam2 berlaku sepanjang KKUKM ni dianjurkan.. Penat lelah kami tanggung bersama.. Yang xleyh blahny bila ad exam midterm, nak study xdapat sebab xcukup masa.. Hohohohoh.. Saya ingat lagi perkara2 yang penat, meletihkan n kenangan manis kami bersama.. Kami ad masalah dengan ketua post.. Ada masalah dengan makanan VIP.. Ad masalah dengan makanan sekretariat yang banyak berlebihan dan macam2 lagi.. Tentang makanan lebih tu, hahahaha!!
 
Seronok sebab kami kena agihkan makanan tu kepada ramai orang, vendor, ibu bapa yang hadir.. Memang penat.. Nak2 lagi tengah panas, kena angkat makanan pergi dari satu tempat ke satu tempat yang lain.. Sampai lencun kowt baju~ Seyes!! Sebab panas sangat.. Peluh habis.. Even dalam hujan pown kami kena gak agihkan.. Kalo x terbazir makanan an?? Ad sekali tu kami terkandas kat salah satu khemah vendor bunga.. Sebab masa tu hujan ribut.. Memang menakutkan gila.. Tapi sebab dah lama sangat terkandas kat tempat tu, sampai dah jadi pulau dah kawasan tu sebab banjir, penuh ngan air melimpah, kami akhirnya decide ntuk redah gak hujan lebat tu.. Hahahaha!! Memang xdisangkal la.. Lencun kowt baju.. Tapi seronok.. Yang xseronoknya, waktu tu masih jerebu.. Jadi hujan tu agak berasid la gak.. Spoiled~
 
Tapi banyak2 tu, paling seronok adalah hari terakhir.. sangat bermakna.. Sebab? Hari terakhir tu la saya basah hujan, saya dapat banyak jambak bunga segar yang percuma, saya dapat offer murah ntuk beli belon helium (dari hari pertama saya perhatikan belon tu.. Tapi sebab mahal punya pasal), akhirnya dapat beli 3 belon minions hohohohoho.. Then beli pistol buih.. Hahahahaha!! Macam budak2.. Dapat offer gak tu.. Sekali ngan dapat dua lastik percuma.. Xtaw camne nak main lastik tu.. Siap ad lampu lagi tu.. Pastu waktu malam lak ad konsert.. Yeay!! Saya dok luar bandar, pedalaman, jadi saya xpernah experience konsert live ngan kehadiran artis2 percuma.. Jadi bila konsert ni berlangsung, depan mata, HUISH!!! Memang TERBAIK!!! Hahahahaha!! Yang datang lak waktu tu ad Dramaband, Aweera n so on la.. MCnya lak Abg Azrul.. Sangat kelakar, terbaik!! Selain daripada kena fitnah, yang lain semua terbaik.. Hhehehehe!!
 
Hahaha!! Moh saya jamu gambo bnyak2.. Oh ye, yang seronoknya, kami dapat percuma mamee chef perisa lontong (satu je la dapat), then dapat 4 helai baju, sekali ngan tudung percuma dari AIDIJUMA!!! Terima kasih, KKUKM!! Tapi tahun depan xnk join lagi la.. Serik hehehehe...















No comments:

Post a Comment