Sunday, November 22, 2015

SUKEM

Ola ola ola~
Assalam, semua..
 
Harini saya xtaw nak update pasal ap.. Blank.. But then, ahh.. I decided to told a story of ma journey through out SUKEM.. Cumany saya xberapa nak ber'mood' sangat la cite tentang ni.. Reason? Saya xberapa nak sihat n xberapa nak ada cerita yang menarik.. Tapi saya wat gak entry ni.. Sebab? I told you before right that this blog is an assignment? So here I am ^_^
 
Baik, SUKEM ye? SUKEM.. SUKEM.. Hmmm... Ntah la.. Serabut.. Kita mulakan dengan pertemuan pertama.. Mesej masuk memaklumkan akan diadakan satu perjumpaan bersama MT tertinggi sekretariat sukan.. Rupanya kami la yang dilantik.. Baru ku tahu.. Then, perjumpaan demi perjumpaan, saya pendekkan kepada tugasan yang saya perlu buat.. Saya, selain ahli sekretariat, saya juga ditugaskan sebagai penyelaras pasukan dan permainan yang saya pilih ialah bola jaring..
 
Jujur saya kata ye, bukan senang nak uruskan pasukan ni.. N sejujurny juga saya pernah rasa mcm nak explode n give up.. Rasa cam nak berhenti je n keluar dari pasukan ni.. Adalah sebab2 tertentu yang saya xboleh gtaw kat sini.. Nanti dikira mengumpat la plak an.. Tapi memang bengang gila lahahahaha.. Waktu ni pown, saya terlibat juga dengan Karnival Konvo.. Jadi, setiap malam, saya samada akan pergi perjumpaan sukan, konvo, keris, atau mobiliti.. Memang sibuk la sepanjang malam..
 
Kelas abiz biasany jam 5 petang gitu, balik kelas terus pergi court ntuk perhatikan team practice.. Malam ad perjumpaan.. Selalunya sampai jam 11 hingga 2 pagi.. Depends la.. Jadi bila saya study or wat assignment? Selepas meeting of course.. Kengkadang xtido sampai pagi.. Semata2 nak settlekan assignment.. Perkara ni berterusan sehingga hari penutup SUKEM.. Tapi hari penutup tu pown saya xdapat hadir sebab waktu tu Karnival Konvo dah nak mula.. Hari Rabu merupakan hari penutup SUKEM, hari Rabu tu juga la hari terakhir bagi raptai penuh ntuk perasmian konvo..
 
Waktu perpisahan, ntuk bubarkan family SUKEM, SUKEM je, bukan family Sukan.. Waktu perpisahan tu, as usual la ad scene touching sume tu.. Alhamdulillah~ Bersyukur sangat ad akaq felo sukan yang sangat baik hati n periang..Abg MEP Sukan la.. Errr.. Complicated skit nk describe.. Hohohohoh.. Tapi overall, kalo xdisebabkan team bola jaring tu, yang lain semuany best.. TERBAIK!!
 
Walopown kami keseluruhan dapat tempat kedua, tapi pengalaman yang saya dapat tu, walopown memang saya banyak mengeluh (walopown sedar mengeluh tu xbaik) n banyak sumpah seranah, tapi bila semua perkara dah selesai, saya dapat tarik nafas semula, i realised how glad i am for having met such family n experienced all of that together^_^.. Sekarang SUKEM dah tamat, jadi family sukan dah xwat sebarang perjumpaan formal lagi.. Kalo ad wat perjumpaan ntuk lepak sesama tu lain cite la.. Perjumpaan camtu saya xjoin la sebab saya sibuk dengan perkara lain.. Tapi Sepak Takraw Open Competition (kalo xsilap) dah nak mula.. Nampaknya kami akan kembali sibuk la.. *sigh.. Hahahaha!! Awal2 dah mengeluh?
 
gambo yg xd kaitan.. hohohohoh

No comments:

Post a Comment