Sunday, November 8, 2015

DISSOCIATIVE IDENTITY DISORDER

Assalamualaikum w.b.t..
 
Semalam saya ada syorkan pada akaq saya satu cerita ni.. Yup cerita korea! But before that, I suppose to let you know that im not into made of korean.. X kisah la movie, drama, lagu n watsoeva.. Saya jenis yang open-minded.. Kalo sesuatu tu seronok, ad pengajaran, ada nilai n maksud nya tersendiri, xkisah lagu atau cerita, kalo saya tertarik, saya layan, xkisah dari negara mana sekalipown.. Hohohohohoh~
 
Baik, tajuk drama ni ialah KILL ME HEAL ME.. Atau shortny, KMHM.. Cite ni semestinya tentang D.I.D seperti tajuk di atas atau juga dikenali sebagai Multiple Personality Disorder.. Sebenarnya banyak je kisah berkenaan DID ni.. Sama macam Hyde, Jekyll n Me, yang mana personaliti asalnya seorang yang teruk, bajet kool, xkisah pasal orang lain, berlagak, pandai sombong (bodoh sombong) + kaya (pewaris tunggal syarikat besar).. Tapi personaliti yang muncul dalam diri dia ialah seorang yang sangat manis, baik hati, selalu senyum n suka tolong orang.. Ini iklannya..


Tapi bukan cerita ni yang saya nak kongsikan.. Baru2 ni, not exactly baru2 ni.. Dah lama juga la.. Kawan saya paksa saya ntuk tengok KMHM.. Katany cerita ni jauh lagi seronok dari cite kat atas ni.. N yup!! SANGAT2 BEST!! Nak2 lagi saya ad la juga minat sikit kat pelakon laki tu, hero cite tu.. N cite ni memang kelakar sangat + sedih.. Nak2 lagi lagu ost dia.. Pergh!! Sedih n best lagunya.. Memang nangis or mula rasa hiba la bila lagu ost tu kluo, eventhough xsedih mana pown klip videonya.. Tajuk lagu: AUDITORY HALLUCINATION kalo xsilap.. Penyanyi? Xambil kisahahahaha!!!


Hohohohoho!! Cite ni jauh lagi best sebab dia ada banyak personaliti n yang paling seronoknya bila personaliti Shin Se Gi, seorang yang ... erm, camne nak kata ye? Bad guy la kiranya.. + Ahn Yoseob, seorang yang suka bunuh diri, Ahn Yoona, gadis remaja, Mr X, lelaki misteri, Perry Park, seorang pakcik yang pandai buat bom dan suka memancing dan banyak lagi la.. Dalam ni dia ada kongsi maklumat berkenaan dengan DID n cara yang available ntuk rawat.. Ni iklanny..


Maaf, saya terpaksa minta diri dulu.. Ada urusan.. Jadi saya xdapat cite lebih2.. Kalo nak tahu lebih lanjut, betapa lawak, sedih n complicatednya cite ni, cer tengok sendiri ;)
 
Terima kasihhhehehehehe~

No comments:

Post a Comment