Saturday, November 14, 2015

CUTI-CUTI 2 (LABIS KE UKM)

Assalam ^_^
 
Maaf, sebenarnya saya nak cerita tentang percutian ke ILHAM RESORT kat PORT DICKSON.. Tapi tak banyak kisah yang saya boleh jamu.. Jadi saya jamu gambo satu.. Sebab saya waktu tu xberapa nak ber'mood' hinggakan ianya terkesan pada kesihatan saya.. Akibatnya, saya xturun mandi kolam, mahupown mandi laut.. Hanya dok bilik, baring, tido, makan atau ngadap TV.. Tapi sarapan pagi tu seronok.. Bawa dapur sendiri.. Disebabkan kat urm.. Saya xtaw tempat saya nginap tu apartment atau ap, tapi tempat tu xbenarkan masak-memasak.. Jadi kami berkelah di tepi pantai.. Pagi tu agak tinggi air pasangnya.. Kami dok kat tebing atas tu, memang d best spot eva lah!! Mak masak nasi lemak, fries, wedges, n hot 'n' spicy chicken.. Seronok2.. Walopown den sakit perut masa tu.. Biasa la, memang jenis xsarap pagi.. Ni, jamu gambo kat google..
 




 
Selain dari 2 hari 1 malam kat atas ni, saya xwat pape selain ber'CUTI'.. Dah nama pown cuti, study ntuk exam, assignment, so on n so on sume tentulah kelaut.. Kejap je rasa cuti ni.. Tup tup dah nak abiz.. Tinggal satu hari je lagi.. Maka bermulalah kisah perjalanan saya pulang ke UKM.. rumet khabor nak balik Khamis.. Konon nak wt surprise, tapi hampeh, batang hidung memang xkan nampak.. Xbalik laei rupany..
 
Jam 12.05 tengah hari sepatutny ketapi berhad tiba kat Labis.. Tapi macam biasa lah, ada kelewatan berlaku.. Kita dah biasa naik ketapi, xperlu tiba setengah jam awal, tiba suku minit lewat pown insyaAllah sempat laei naik.. Sampai je kat stesen, benda pertama cakap kat adik, "Harap2 xjumpa sesapa yang kq teh kenal, n x jumpa sesapa yang kenal kq teh" Ha, lebih kurang ginilah ayatnya.. Tup tup jumpa.. Dua orang lak tu.. Sorang kawan sekolah menengah, sorang lagi kawan sekolah rendah.. Aduh!! Tapi seronok juga la jumpa.. Walopown sekejap je dapat borak, tapi den happy~
 
Perjalanan kali ni xselama balik haritu.. Kali ni sekejap n alhamdulillah perjalanan smooth je.. Sampai kat Seremban, terpaksa la daki jejantas, beli tiket, then daki lagi jejantas ntuk ke platform 2.. Tadi KTM Berhad, ni KTM komuter lak.. dalam jam 3.03 minit gerak, pergi ke KTM UKM.. Sampai je stesen UKM, alhamdulillah xperlu naik lalu jejantas, n tanpa tergesanya, pergi perhentian bas zon 6.. Alhamdulillah sekali lagi, xsampai setengah jam menunggu, bas sampai n tanpa masalah sampai ke bilik..
 
Makan dah settle, baju dah sidai, oh ye, jangan lupa simpan duit syiling, masa ntuk rehat.. Penat memang penat.. Tapi xnak tido waktu maghrib.. Punya la tahan ntuk xtido waktu tu, walopown ada terlelap sekejap, kira cam tersengguk2 sikit la.. Tapi xbetul2 tido.. Tunggu punya tunggu bila isyak nak masuk, leyh lelap mata jap sebelum mula wat assignment, sekali, bila isyak hampir masuk, ngantuk dah hilang.. Pejam punya pejam, masih xdapat tido.. Penat masih terasa.. Cilakak punya ngantuk.. Siot je.. Bengang kowt~ Kita penat, ngantuk, nak tido, tapi xdapat pejam.. Siot towl lah.. Xmasal2 mencarut kat sini.. Hohohohohoh~ K, sekarang idea dah abz, maka cite pown dah tamat.. Kalo ada yang setia baca hinggan ke akhir walopown bosan, yup! Saya taw, tapi terima kasih daun keladi ^_^

No comments:

Post a Comment